نحوه گرفتن مجوز سیار برای رستوران ها و آشپزخانه ها

یکی از شغل هایی که این روزه بسیار در بین مردم رواج پیدا کرده است ، آشپزخانه ها و رستوران های سیار می باشد . شاید علت رواج این آشپزخانه ها و رستوران ها و اشتیاق برای گرفتن مجوز آشپزخانه و رستوران سیار این می باشد که ، با بالا رفتن اجاره بهای مغازه ها ،بسیاری از مردم توانایی مالی برای اینکه بتوانند از پس اجاره این مغازه ها بر بیابند را ندارند و مجبور هستند به صورت سیار به کار بپردازند. شاید یکی دیگر از اینکه مردم برای خرید از این رستوران های سیار اشتیاق نشان می دهند این باشد که از انجایی که قیمت غذای این رستوران و آشپزخانه های سیار به نسبت یک آشپزخانه و رستوران معمولی بسیار مناسب تر می باشد.

[caption id="attachment_4591" align="aligncenter" width="480"]گرفتن مجوز آشپزخانه و رستوران سیار گرفتن مجوز آشپزخانه و رستوران سیار[/caption]

نحوه گرفتن مجوز آشپزخانه و رستوران سیار

با توجه به اینکه رستوران سیار یا آشپزخانه سیار موضوع جدیدی برای مردم می باشد بسیاری فکر میکنند که داشتن یک آشپزخانه یا رستوران سیار نیازی به مجوز ندارد و می توانند به راحتی در کنار خیابان مشغول به فعالیت باشند. اما در واقعیت باید گفت که در صورت نداشتن مجوز از شهرداری و اتاق اصناف و بسیاری دیگر از ارگان ها ، وسیله نقیلیه شما توسط پلیس رانندگی و شهرداری ضبط خواهد شد. با توجه به اینکه آشپزخانه سیار و رستوران سیار شغل اتفاق جدیدی می باشد بسیاری از سازمان ها در دادن مجوز به این گونه شغل ها جلوگیری میکنند و هنوز دست اندازهای قانونی فراوانی وجود دارد. به همین علت بسیاری از کسانی که قصد گرفتن مجوز آشپزخانه و رستوران سیار را دارند قید گرفتن مجوز را می زنند و در خیابان های فرعی و خیابان های خلوت مشغول به کار می شوند. حال این را در نظر داشته باشید که شما بتوانید با گرفتن مجوز آشپزخانه و رستوران سیار بتوانید در خیابان های پر رفت و آمد یا اماکن گردشگری که ازدحام جمعیت در آنجا زیاد است بتوانید کار کنید. بله به درستی درامد شما ممکن است در روز چندین برابر شود. اما نحوه گرفتن مجوز آشپزخانه و رستوران سیار بدین گونه می باشد که شما برای گرفتن مجوز رستوران سیار باید مجوزهای لازم را از اداره های بهداشت ، شهرداری ، راهنمایی رانندگی ، اتاق اصناف و اماکن و ... را کسب نمایید.

مشاورین با تجربه صدای مشاور
سالیان زیادی است که راهنمای تمامی متقاضیان هستند
و همیشه راه های کوتاهی را برای گرفتن مجوز رستوران و فست فود را به
تمامی متقاضیان معرفی می کنند. در همین راستا به شما پیشنهاد میکنیم با تماس با مشاوران صدای مشاور 
تماس حاصل فرمایید تا بتوانند در این راه
یاری رسان شما باشند.

هزینه راه اندازی آشپزخانه و رستوران سیار

هزینه راه اندازی آشپزخانه و رستوران سیار در کمترین حالت ممکن را می توان گفت که شما با استفاده از یک ون می توانید اقدام به گرفتن مجوز آشپزخانه و رستو.ران سیار نمایید. در این مورد می توان گفت که خرید یک ون قدیمی هزینه ای در حدود 25 تا 30 ملیون برای شما خواهد داشت و از آنجایی که داشتن یک ون کلاسیک می تواند جلوه ویژه ای به کار شما ببخشید ، در صورتی که برای گرفتن مجوز آشپزخانه و رستوران سیار خود بخواهید از این ماشین های کلاسیک استفاده کنید باید مبلغی در حدود 5 تا 10 ملیون تومان برای زیبا سازی ماشین خود نمایید. تجهیزات و لوازم داخل به علت اینکه میخواهید از اتاق اصناف مجوز آشپزخانه و رستوران خود را دریافت نمایید باید از استیل ضد خش باشد که حدود 3 تا 5 ملیون برای شما هزینه خواهد داشت. برای داشتن رستوران شما مجبور به داشتن یک فر مخصوص و یخچال مخصوص خواهید داشت که این مورد هم هزینه ای حدود 4 الی 12 ملیون بسته به خرید نو یا دست دوم شما دارد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم طول سقف ماشین شما می باشد که با توجه به اینکه ارتفاع سقف این ماشین ها برای نشستن طراحی شده ، شما باید تغییراتی در سقف این ماشین ها ایجاد نمایید که این هم هزینه ای در حدود 2 ملیون تومان برای شما خواهد داشت. توجه داشته باشید در هنگام خرید و تجهیز کردن خودرو ها باید استاندارد های لازم برای گرفتن مجوز آشپزخانه و رستوران سیار را رعایت نمایید که هزینه تغییرات دوباره به هزینه های شما اضافی نگردد.

[caption id="attachment_4648" align="aligncenter" width="300"]هزینه راه اندازی رستوران سیار هزینه راه اندازی رستوران سیار[/caption]

خوشبختانه با گسترس این شغل و استقبال مردم از این سبک رستوران داری رو به افزایش شرکت هایی اقدام به وارد کردن ماشین های مخصوص این قبیل شغل ها مانند ماشین های مخصوص فروش بستنی ، کافی ، رستوران ، فست فود و غیره نموده اند که البته باید بگوییم هزینه به مراتب بالاتری نسبت به روشی که خودتان اتوموبیل را مخصوص این کار تجهیز کنید، خواهد داشت. اما مزیت داشتن این ماشین ها بدون در نظر گرفتن هزینه بالای خرید آنها را باید در داشتن تمامی استاندارد های لازم برای گرفتن مجوز آشچزخانه و رستوران سیار دانست که می تواند کار شما را در حد چند ماه جلو بیندازد.


منبع : نحوه گرفتن مجوز سیار برای رستوران ها و آشپزخانه ها


ثبت نام لیسانس به پزشکی

کارت آزمون تیزهوشان

کد رهگیری کنکور از کجا پیدا کنم

شرایط خرید خدمت سربازی در سال 97

ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان

مشاوره انتخاب رشته داروسازی

مشاوره انتخاب رشته دندانپزشکی

مشاوره تلفنی آزمون وکالت

شماره تلفن صدای مشاور

شماره داوطلبی ارشد خود را فراموش کردم چه کنم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.