سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کاردانی،کارشناسی ارشد و دکتری

سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

با توجه به اهمیت دانشگاه فرهنگیان (دانشگاه های تربیت معلم) برای کنکوری های سال97 اطلاعاتی  را در رابطه با پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 97 آماده کرده ایم که توجه شما عزیزان را به مطالب ذیل توصیه میکنبم.

همانطور که میدانید پذیرش دانشگاه فرهنگیان همیشه جزء مقصد های پرطرفدار در میان تمامی متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری بوده است چرا که افرادی که در پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت می کنند و پذیرفته می شوند قادر خواهند بود به راحتی به استخدام آموزش و پرورش در بیایند و به راحتی امنیت شغلی خود را تضمین کنند .

داوطلبینی که قصد ثبت نام در سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان دارند شرکت کنند و یا به عبارتی در پاسخ به این سوال که چه افرادی در ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پذیرفته میشوند باید بگوییم:

1- دانشجویان کارشناسی پیوسته (دانشجو معلم): در خصوص پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته باید بگوییم که ثبت نام دانشگاه فرهنگیان این دانشجویان از طریق آزمون سراسری و پس از انجام مصاحبه و گزینش پذیرش می شوند. آموزش این افراد به صورت تمام وقت و برنامه کلاسی آنها روزهای شنبه تا چهارشنبه می باشد.دانشجویان کارشناسی پیوسته پس از پایان دوره تحصیلیشان به عنوانن معلم در مدارس به فعالیت می پردازند و از ابتدای تحصیل نیز در آموزش و پرورش استخدام می شوند و تعهد خدمت می دهند.

2-دانشجویان کارشناسی ناپیوسته (معلم‌ دانشجو): دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته اگر میخواهند در ثبت نام دانشگاه فرهنگیان میخواهند شرکت کنند می بایست ضمن دارا بودن مدرک کاردانی در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل می دهند.برنامه کلاسی این دانشجویان غالبا روز های پنجشنبه و جمعه می باشد

3- دانشجویان کارشناسی ارشد : پذیرش دانشجویان در ثبت نام دانشگاه فرهنگیان از میان معلمان، که در حال حاضر به شکل محدود است و در آینده تعداد بیشتری دانشجو را در رشته ‌های متعدد و مورد نیاز آموزش و پرورش خواهد پذیرفت.

قابل توجه کنکوری های ۹۷ :

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۷ رشد چشمگیری خواهد داشت

 

جذب ۲۵ هزار نفربرای پذیرش دانشگاه فرهگیان برای کنکور سال 97 در نظر گرفته شده است .

اطلاعات تکمیلی در رابطه با دانشگاه فرهنگیان در سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

+  حداقل معدل 15 ، معدل مدرک دیپلم داوطلب در نظر گرفته شده است . به عبارتی 3 سال دوره متوسطه (اول . دوم و سوم دبیرستان) مد نظر است .

  •  قد  حداقل 155 برای خانم ها
  • قد حداقل 160 برای آقایان
  • سلامت جسمی و روانی
  • موفقیت در مصاحبه
  • تائید صلاحیه های عمومی
  • داشتن نمره علمی حداقل 6500 در زیرگروه مربوطه در کنکور سراسری
  • بومی بودن داوطلب در کد رشته- محل اعلام شده
  • به همراه داشتن گواهی پایان دوره تحصیلات پیش دانشگاهی

جهت اطلاع از مدارک لازم جهت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید

شرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان 97-98

  • داشتن حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش در زمان ثبت نام در آزمون (مشروط به تدوام اشتغال در آموزش و پرورش) برای ورود به دانشگاه فرهنگیان الزامی می باشد.
  •  دریافت فرم معلم مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل شاغلین رسمی و پیمانی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت براساس شرایط مندرج در دستورالعمل مربوط (داوطلبان می توانند برای دریافت فرم معلم به کارگزینی اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه نمایند). عدم ارائه فرم معلم توسط محل خدمت به منظور نداشتن شرایط ثبت نام در آزمون می باشد.
  •  در زمان ثبت نام، شروع به تحصیل و حین تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی، متقاضیان نباید اشتغال به تحصیل در هر یک از دوره های کاردانی و بالاتر (از جمله پیوسته و یا ناپیوسته) را داشته باشند.
  • قبولی داوطلبان به تعداد پذیرفته شدگان در هر یک از کدرشته محل های مربوط به ویژه فرهنگیان بستگی دارد.یعنی اگر تعداد پذیرفته شدگان به حدنصاب لازم (حداقل 15 نفر) نرسد قبولی داوطلبان لغو خواهد شد.
  • پردیس های دانشگاه فرهنگیان مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران محل در نظر گرفته شده برای تحصیل پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی ویژه شاغلین رسمی و پیمانی می باشد.
  • سایر داوطلبان اعم از معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی قراردادی، آزاد و … مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان نخواهند بود و کلیه رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان در همه گروه های آزمایشی، مخصوص شاغلین رسمی و پیمانی آموزش و پرورش می باشد.
  • متقاضیانی که مدرک کارشناسی و بالاتر را دارند، مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان نمی باشند.

از دیگر شرایط لازم جهت قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می باشد

** نکته بابت متمرکز و نیمه متمرکز در سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

+ رشته های نیمه متمرکز را در فهرست انتخاب رشته دفترچه های انتخاب رشته تمامی گروه های علوم انسانی ، تجربی ، ریاضی می توانید مشاهده کنید

سایر تذکرات در سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

سایر نکات و تذکرات قابل توجه درباره پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان عبارتند از:

- پذیرفته‌شدگان مکلفند در آغاز تحصیل خود به میزان دو برابر مدت تحصیل(حداقل آن کمتر از 8 سال نخواهد بود) به آموزش و پرورش تعهد خدمت محضری بسپارند. تحصیل آنان در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی منوط به سپردن تعهد محضری است.

- مدت تحصیل دانشجو معلمان جزء سوابق خدمت (حداکثر 4 سال دوره کارشناسی) آنان محسوب می‌شود.

- پرداخت حقوق کارآموزی تحت هر شرایطی، صرفا حداکثر برای 4 سال طول تحصیل دوره کارشناسی، مجاز خواهد بود.

- تحصیل دانشجویان پذیرفته‌شده در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به صورت شبانه روزی است.

- انتقال دانشجو به سایر دانشگاه‌ها با ممنوع است.

- ادامه تحصیل متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش امکان پذیر خواهد بود.

- تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت انتخابی، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابجایی در بین دانشگاه‌ها و بالعکس در بدو ورود و یا در طول تحصیل تحت هیج شرایطی امکان پذیر نخواهد بود.

 



منبع : سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کاردانی،کارشناسی ارشد و دکتری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.