شرایط شرکت در کنکور سراسری با مدرک لیسانس

یکی از مهمترین مسائلی که وجود دارد ادامه تحصیل داوطلبانی هستند که میخواهند در شرکت مجدد در کنکور سراسری ثبت نام کنند .ادامه تحصیل به این منوال دارای شرایط و ضوابط خاص خود میباشد.
شاید کسانی که مدرک خود را در رشته های پیراپزشکی و پرستاری یا مامایی و یا رشته های غیر از گروه پزشکی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری گرفته باشند قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری و قبولی در رشته هایی مانند دندان پزشکی ، پزشکی و داروسازی و یا پیراپزشکی را دارند
 

شرکت مجدد در کنکور سراسری برای فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی

هزینه تحصیل مجدد رایگان می باشد و تحصیل مجدد در همان مقطع و یا مقاطع بالاتر رایگان می باشد و همچنین آقایان برای تحصیل مجدد در رشته های پزشکی و ... نباید مشکل خدمت سربازی داشته باشند. ممکن است بعضی از دانشگاه ها از شما بخواهند که مدرک خود را آزاد کنید که هزینه ی آنچنانی نخواهد داشت و چنان چه تحت بیمه های بیکاری باشید بدون هزینه میتوانید مدرک خود را آزاد کنید. اما کسانی که طرح اجباری در گروه پرستاری و مامایی و پیرا پزشکی دارند طبق بند زیر می توانند بعد از تمام شدن تحصیل مجدد طرح خود را بگزرانند.

طبق تصمیم گرفته شده در کمیسیون موضوع ماده 2 و 3 آئین نامه اجرایی قانون خدمت پزشکان وپیراپزشکان درتاریخ 28 دی ماه 95 ، فارغ التحصیلان رشته هایی با طرح اجباری وزارت بهداشت در مقطع های کارشناسی و کاردانی ( مانند پرستاری ،هوشبری ، علوم آزمایشگاهی و ... ) که قصد دارند دوباره در کنکور سراسری شرکت نمایند ، درصورت قبولی در رشته های دکتری حرفه ای دندان پزشکی ، پزشکی و داروسازی ، می توانند طرح خود را بعد از اتمام تحصیل در رشته های ذکر شده به پایان برسانند.

نکات مهم در شرایط تحصیل مجدد

 
محدودیت سنی برای شرکت مجدد در کنکور وجود ندارد.
 
افرادی که 2 بار در دانشگاه دولتی قبول شده باشند ( کارشناسی-دکتری) و قبول شده باشند، دیگر نمیتوانند در کنکور سراسری شرکت کنند. جهت کسب اطاعات بیشتر با مشاورین مرکز تماس حاصل فرمایید.
 

شرایط تحصیل مجدد فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته های غیر پزشکی

داوطلبانی که برای اولین بار در کنکور تجربی شرکت کردند: این دست از داوطلبان که مدرک کارشناسی آن ها جزو کارشناسی های رشته های گروه پزشکی است در صورتی می توانند برای بار مجدد در کنکور سراسری شرکت کنند که دوره طرح خود را گذرانده باشند (در صورتی که اجباری باشد) و به طور کلی تعهدی به ارگان خاصی نداشته باشند و آقایان نیز دوره خدمت سربازی خود را گذرانده باشند و از نظر نظام وظیفه مشکل خاصی نداشته باشند. در این صورت این عزیزان می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند و در صورت قبولی هر یک از رشته های (پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و یا رشته های پیراپزشکی) بدون هیچ محدودیتی در هر دانشگاهی که قبول شدند به ادامه تحصیل یپردازند.
 
داوطلبانی که برای اولین بار در کنکور ریاضی و فیزیک شرکت کردند: این دست از داوطلبان که مدرک کارشناسی آن ها جزو کارشناسی های رشته های گروه غیر پزشکی است در صورتی می توانند برای بار مجدد در کنکور سراسری شرکت کنند که به ارگان خاصی تعهدی نداشته باشند و آقایان نیز از نظر نظام وظیفه دارای مشکل خاصی نباشند. در این صورت این داوطلبان می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند و در صورت قبولی در هر یک از رشته های (پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی و یا رشته های پیراپزشکی) بدون هیچ محدودیتی در هر دانشگاهی که قبول شدند به ادامه تحصیل بپردازند.
 
اما…..
 
اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر این داوطلبان در زمان تحصیل خود در دانشگاه دولتی تحصیل کرده باشند و از مزایای آموزش رایگان برخوردار بوده باشند حتی در صورتی که برای بار دوم نیز در دانشگاه دولتی قبول شوند باید طبق (قوانین و مقررات دانشگاه) برای ادامه تحصیل شهریه ای معادل داوطلبان پردیس های خودگردان بپردازند.
 به شما پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از شرایط کنکور مجدد بعد از لیسانس و شرکت در کنکور تجربی با مدرک لیسانس با مشاوران صدای مشاور مشورت نمایید.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.