شرایط تحصیل مجدد برای فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

یکی از مهمترین مسائلی که وجود دارد ادامه تحصیل داوطلبانی هستند که میخواهند در شرکت مجدد در کنکور سراسری ثبت نام کنند .ادامه تحصیل به این منوال دارای شرایط و ضوابط خاص خود میباشد.
شاید کسانی که مدرک خود را در رشته های پیراپزشکی و پرستاری یا مامایی و یا رشته های غیر از گروه پزشکی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری گرفته باشند قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری و قبولی در رشته هایی مانند دندان پزشکی ، پزشکی و داروسازی و یا پیراپزشکی را دارند می بایست از شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه اطلاع داشته باشند.
 
 
 
 

تحصیل مجدد برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری

در راستای کنکور مجدد بعد از لیسانس و با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مـورخ 7/6/1396 در زمینه تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی ارشد و تحصیل مجدد در مقطع دکتری و مبنـی بـر عـدم ابطـال مصـوبه پنجـاه و یکمـین جلسـه شـورای عـالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ 25/3/1392 ،دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته کلیه رشته هـای تحصـیلی و دکتـری عمـومی (پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی ) میتوانند با رعایت شرایط ذیل از طریق قبولی در آزمون سراسری در مقطـع دکتـری عمـومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی برای تحصیل مجدد در دوره های روزانه صرفاً در پردیس های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاههای علوم پزشکی تحصیل نمایند.

- لزوم گذراندن طرح نیروی انسانی برای دانش آموختگان مشمول طرح.

- دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاههای اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم.

- نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه.

- کلیه پذیرفته شدگان در دوره های پردیس خودگردان و یا ظرفیت مازاد (اعم از اینکه در مقاطع تحصـیلی قبلـی تحصـیل، از آمـوزش رایگان برخوردار بوده و یا نبوده اند) ملزم به پرداخت شهریه مطابق مصوبه هیئت امنای دانشگاه و مصوبات وزارت بهداشـت، درمـان و
آموزش پزشکی میباشند.

- دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته صرفاً قادر به تحصیل در پردیس های خودگردان و ظرفیت مازاد میباشند.

 

هیچ گونه محدودیت سنی برای تحصیل مجدد و شرکت دوباره در کنکور سراسری وجود ندارد.

نکات مهم در شرایط تحصیل مجدد

 
محدودیت سنی برای شرکت مجدد در کنکور وجود ندارد.
 
افرادی که 2 بار در دانشگاه دولتی قبول شده باشند ( کارشناسی-دکتری) و قبول شده باشند، دیگر نمیتوانند در کنکور سراسری شرکت کنند. جهت کسب اطاعات بیشتر با مشاورین مرکز تماس حاصل فرمایید.
 
 

شرکت مجدد فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد و یا دکتری در همان رشته قبلی و همچنین شرکت دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دوره دکتری در آزمون مقطع کارشناسی ارشد ممنوع می باشد.

 

جهت اطلاع از شرایط شرکت در کنکور سراسری با مدرک لیسانس کلیک کنید


منبع : شرایط تحصیل مجدد برای فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.