بادیپلم انسانی و ریاضی میتوان کنکورتجربی داد؟

تمامی دانش اموزانی که فارغ التحصیل رشته های انسانی و ریاضی هستند حق شرکت در کنکور سراسری تجربی را دارند .به کلمه ی فارغ التحصیل دقت کنید .منظور از فارغ التحصیل داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هست و تنها مدرک دیپلم کافی نیست

یکی از متداول ترین سوالاتی که از مشاورین می پرسند و میخواهیم صورت کامل توضیح بدیم. (دلیل این که تاکید بر روی کنکور تجربی هستش اینه که اکثر بچه ها مایل به شرکت در کنکور تجربی هستند)

-آیا با دیپلم ریاضی کنکور تجربی میشود شرکت کرد؟

-آیا با دیپلم انسانی کنکور تجربی میشود شرکت کرد؟

بله شما با هر دیپلمی به شرطی که پیش دانشگاهی (سال چهارم دبیرستان) را گذرانده باشید می توانید در کنکور تجربی یا (هر کدام از ۵ کنکور سراسری اعم از تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان) شرکت کنید. به عبارت دیگر لازم نیست کنکوری که شرکت می کنید با دیپلم یا پیش دانشگاهی شما هم نام باشد. متاسفانه خیلی از بچه ها بخاطر مشاوره های غلطی که بعضی ها بهشون دادند فکر میکنند باید حتما دیپلم و پیش دانشگاهی کنکوری رو که میخوان شرکت کنند رو داشته باشند این موضوع باعث شده تعداد زیادی از فارغ التحصیلانی که مایل به شرکت در کنکور رشته ی خودشان نیستند زمان و هزینه ی خودشونو هدر بدن تا برن دیپلم و پیش دانشگاهی رشته ی تجربی یا رشته ی دیگری رو که میخوان کنکور بدن رو بگیرند.

داوطلبانی هم که مدرک پیش دانشگاهی خود را تا خرداد سال کنکور کسب نکرده اند اگر تا شهریور همان سال مدرک را کسب کنند مجاز به ورود دانشگاه به شرط پذیرفته شدن در کنکور هستند.

داوطلبانی که ورودی بهمن هستند اگر تا دی ماه مدرک خودشون رو کامل کنند مجاز به ورود به دانشگاه هستند اما داوطلبان ورودی مهر نمیتوانند ترم اول را در نیم سال اول تحصیلی بگذرانند.

ممکن است یک سری دانشگاه ها به دلیل این که برای مثال شما درسی دو واحدی را با نمره ی نزدیک به 10 پاس نکرده اید شما رادر ثبت نام کنند و بعد از اینکه دی ماه درس مزبور را گذراندید پرونده ی شما را کامل کنند اما این کار توصیه نمیشود

زیرا ممکن است بعد از گراندن یک ترم با صرف وقت و هزینه نتوانید در ازمون دی ماه موفق شوید و مجبور به انصراف خواهید شد دوما ممکن است بعد از گذراندن ترم با رد کردن ترم اول شما و حساب کردن شما به عنوان دانشجوی ترم دوم موافقت نکنندو کارنامه ی شما رو به تاریخ دی ماه رد کنندنه شهریور. و باز هم زحمت یک ترم شما به هدر میرود.

 دیپلم فنی و حرفه ای نمیشود کنکور تجربی شرکت کرد

داوطلبین برای شرکت در کنکور باید مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی داشته باشند. بهترین حالت برای دانش آموز دیپلم فنی و حرفه ای برای شرکت در کنکور تجربی آن است که در صورتی که محدودیت زمانی نداشته باشد به صورت غیرروزانه مدرک کاردانی خود را بگیرد و در کنکور تجربی شرکت کند.

جهت اطلاع از شرایط شرکت در کنکور سراسری با مدرک لیسانس کلیک کنید

شرکت در کنکور تجربی با دیپلم فنی

تمام این موارد ویژه ی دانش اموزان رشته های نظری بود اما دانش اموزان رشته های فنی برای شرکت در ازمون سراسر مثلا تجربی چه مراحلی را باید طی کنند.

هیچ یک از دانش اموزان فنی که مدرک دیپلم فنی را دارند اجازه شرکت در این ازمون را ندارند زیرا یکی از شرایط مهم شرکت در این ازمون یعنی داشتن مدرک پیش دانشگاهی را ندارند .تنها راه حق شرکت این دسته از داوطلبان داشتن مدرک فوق دیپلم یاهمان کاردانی است.


منبع : بادیپلم انسانی و ریاضی میتوان کنکورتجربی داد؟

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.